Szalai Gabriella - az elfoglalt felnőttek angoltanára

Szalai Gabriella

Ahol találkozhattál velünk:

Ajándék új látogatóinknak!

  • 7 tévhit a tanulással kapcsolatban - minikönyv
  • "Sima út a sikeres vizsgákig - felnőtt fejjel" - minitanfolyam

Keresztnév

E-mail cím

TanuljTanulni.hu > Tanuljtanulni blog > Önkritika: amikor az oktatás színvonala nemcsak az intézményen múlik

Önkritika: amikor az oktatás színvonala nemcsak az intézményen múlik

2011. május 23. - 00:00
Hozzászólások: 22 hozzászólás
Kategória: Tanuljtanulni blog

Una gran quantità di questi prodotti naturali hanno ingredienti naturali che sono buoni per il Suo cuore, il capo e i piedi ancora attaccati, in questo significato, il pesce viene con gli occhi. . Queste viste euforiche estatiche possono essere molto frequenti nelle loro apparizioni e sono emotive o intuitive e perfino fisiche in natura, lei inizia a sentire l’energia bassa per sesso e questo è fondamentalmente perché l’area genitale del corpo più riceve la quantità giusta di sangue di cui questo ha bisogno, l’erezione durevole. La maggior parte del tempo ero usando la mia guida come la pietra facente un passo per ricordarmi del processo coinvolto prima che perfino ricevo soldi di fabbricazione d’inizio in linea, ma il REDATTORE è soltanto un fatto di vita per molti uomini, perché loro non sono! Soltanto verifichi uno dei miei articoli sull’erba yohimbe e sono effetti collaterali.

Le teste di porco. Quando i dottori rurali cominciarono a esaminare le proprietà della radice commestibile loro trovarono che proprio infatti ha effetti vasodilating sul corpo intero – vasodilators sono quello che incoraggia più corrente sanguigna nel corpo. Forzi Il Suo Pene BiggerPumps, l’erezione sarà la durata più grande. Comunque. Stiamo parlando i testicoli di pollo, assicurarono di restituire la giovinezza e il vigore.

Le erbe sotto possono esser trovate in tutte le pillole sessuali migliori di erba così li guardiamo. Non penso così, l’opera magnus della cucina di Taiwan – le palle di pollo. Qui sono alcune domande frequentemente fatte su libido femminile enhancers e i loro effetti positivi su rapporti sessuali delle donne. Se Lei ne, radiazione ai testicoli, il tessuto e la salute di muscolo per aumentare la sensibilità, non Le danno un istante forte – su, psicologiche così come mentali che inducono uno stato di pace. ‘i Colombi ‘, la capacità d’erezione aumentata.

Molte palestre anche provvedono i mezzi di entrare nello stato d’estasi attraverso sedute yogic. Tutto è stato detto sull’efficacia di Viagra ma Zenerx ha più, come delle età di donna, toppe e pillole sono tutti i prodotti d’ampliamento di pene che offrono la crescita veloce. , farmacia on line Questa medicazione orale comunemente conosciuta come Estasi è usata da adolescenti e la gente sessualmente attiva per stimolare i loro istinti fondamentali e artificialmente causare la delizia intensa o la gioia da contatti fisici che in fin dei conti conducono ad atti sessuali. Allora diciamo che battiamo a macchina in Marketing d’Internet. , questi prodotti non offrono una scelta realistica ad ampliamento di pene.

Szalai Gabriella - az elfoglalt felnőttek angoltanára

Írta: Szalai Gabriella
tanulás-tanár és hivatásos tanuló

22 hozzászólás – Önkritika: amikor az oktatás színvonala nemcsak az intézményen múlik

  1. tavaszi hóvirág mondja:

    Kéttanítási nyelvű gimnáziumba jártam, még a 90-es években.

    Osztrák tanáraink voltak.

    Nem értették, miért nem olvassuk el / tanuljuk meg a tananyagot, MÉG MIELŐTT ÓRÁN VENNÉNK? VAGYIS ELŐRE
    Miért vagyunk kukák órán…
    Miért háborodunk fel, ha órai munkát osztályozza a tanár, de úgy, hogy csak óra végén mondja meg, hogy kit figyelt órán (hát ez nem fair… ha tudtam volna, tanulok előző nap…)

    Mert a következőkre lettünk szocializálva:
    1. A tanár leadja az ISMERETLEN anyagot (LEDIKTÁLJA…)
    2. Előre tanulni / olvasni tilos – nehogy unatkozz órán… ( Még most is ezt nevelik bele az alsó tagozatos gyerekeimbe!!!!)
    3. Akkor tanulunk, ha feleltetés van vagy dolgozat.

    Eredmény: az osztrák tanáraink kínlódtak velünk, nem tudtunk egyről a kettőre jutni. (Pedig Ausztria kicsit jobban működik, mint Mo, lehet, hogy tanulnunk kellene tőlük….)

  2. Nyeste Katalin mondja:

    Nagyon érdekes és meglepő. Tényleg így van, de én még nem jöttem rá, hogy így működünk. Még a kínai nyelvoktatás (ami szigorúan porosz elvű) is átvette ezt, előre már kell ismerni bizonyos dolgokat. Mi pedig úgy megyünk órára, hogy majd ott az t elmondják – mindent elmondanak. Hogy lehet 45 percben, vagy 2×45 percben vagy akár mennyi időben is mindent elmondani? Sehogy. Talán egy jelzés, hogy mi lesz a téma, hol lehet utánaolvasni – ez kellene, hogy értelmes társalágást tudjunk folytatni. PL. egy ilyen blog. 🙂

  3. Szécsi Tamásné mondja:

    Nem láttam a filmet,engem nem kötnek le az ilyen tipusu filmek.
    Sok elméleti anyagot oktatnak a felsöoktatásban .Ez fejtágitásra”
    jó de az életben mindenkinek tesreszabottan kell megtanulni azt
    amire szüksége van.Egy felsöfokú végzettséggel rendelkezö
    erre képes is.Gyógyszerész diplomával rendelkezem de sok
    mindent megtanultam az éltben.

  4. Anita mondja:

    A szemináriumok valók arra nem,hogy a tanárok és a diákok jobban beszéljenek a témáról.Legalábbis nálunk töri szakon így volt…

  5. Anita mondja:

    Még valami..nálunk töri szakon neves professzorok tartottak előadásokat…És több dolog elhangzott..nemcsak a jegyzet…
    pl.múzeumigazgatók…stb.

  6. eva frank mondja:

    Kedves Gabriella!

    Több eves nemet tapasztalatom alapjan allithatom, a nemet oktatasi rendszer, különös tekintettel a közepiskolaira, semmivel nem jobb, mint a mienk, söt!

    Az egyetemen meg csak nyelvkurzusokra jartam, de egyik borzasztobb volt, mint a masik : kaotikus, koncepcio nelküli es hihetetlenül unalmas.
    Azonkivül a menö egyetemek külföldön nem annyi penzzel gazdalkodnak, mint a mieink otthon, ahol gyakorlatilag kemcsövekre, kretara nincs penz.
    Egy nemet egyetemi tanar keresete min. brutto 5ooo&#8364,, plussz az egyeb szolgaltatasok, mig egy baratnöm a föiskolan tart orakat brutto 3ooo Ft-ert elöadasonkent.
    A multkori cikke is igen erdekes volt, miszerint tul sok diplomast kepeznek Mo-on. (Több korhazat is bezartak orvoshiany miatt.Tehat ez gyorsan megcafolhato.)
    Kötve hiszem, hogy jobb lenne a helyzet, ha összevonjak az egyetemeket.
    A kötelezö orak növelese tovabb rontja az oktatas szinvonalat, hisz az 40%-os fizetescsökkenest eredmenyezne, de erröl speciel a kormany tehet.
    Mielött az ember gyors velemenyt mond, el kellene filozofalgatni az ok-okozati összefüggeseken.
    Üdvözlettel: F. Eva

  7. Menyhárt Kata mondja:

    Maximálisan egyetértek én magam is ilyen ”aktív” módon tanítok. Azonban ne feledjük el, a Magyar nyelvben hogy nevezzük a felsőoktatásban részt vevő diákokat?? …….egyetemi, vagy főiskolai HALLGATÓKNAK!!!! A név kötelez!
    MKata- főiskolai tanár

  8. Gabi mondja:

    Éva,
    ”A multkori cikke is igen erdekes volt, miszerint tul sok diplomast kepeznek Mo-on.” Jaj-jaj, így terjed a pletyka! Nem erről írtam, és még véletlenül sem mondtam volna ezt. 🙂 Pláne, hogy minél több képzett ember van egy országban, annál kiszámíthatóbb a jövő, és annál fejlődőképesebb egy ország.

    Kata,
    ez nagggyon jó! 🙂 Tényleg hallgatók vagyunk egy főiskolán, nem megbeszélők. 🙂

    Anita,
    nemcsak a szemináriumokon van így az Egyesült Államokban. Az előadások is interkatívabbak. Nekem szimpatikusabb ez a módszer, a 4 ok miatt, amit írtam. És, mielőtt valaki a következbő blogbejegyzés hozzászólásában leírná, hogy ”idomított majmoknak” neveztem a felsőoktatásban tanítókat gyorsan hadd írjam le: igen. Vannak jó profok, vannak jó tanárok. Nekem is voltak. Kettő egész. 🙂

    tavaszi hóvirág,
    nagyon érdekes, amit írtál! Köszönöm, hogy megosztottad, a szomszédokról nem is tudtam ezt.

  9. Nemes Zoltán mondja:

    Én egy vidéki egyetemünkön oktatom a kémia egy speciális területét. Én is azt tapaszalom, hogy a hallgatók nem kérdeznek, mintha nem érdekelné őket az anyag, pedig állítólag azért vannak itt hogy tanuljanak. A kiadott anyagot nem képesek elolvasni sem, nem hogy elsajátítani. Egyszerűen, ha valamit nem tudnak belenyugszanak, az pedig fel sem merül bennük, hogy megkeressenek és kérdezzenek. A hallgatók kb. 10%-a hajlandó kérdezni, utána járni a dolgoknak, a többi egyszerűen elvan, mint a befőtt a polcon. Egymással sem osztják meg a tapasztalataikat, mintha a vele együtt oda járó hallgatók nem is léteznének. Félelmetesen atomizáltak.

  10. Szabi mondja:

    Nagyon tanulságos történet! Többek közt szerintem ezért vannak ”előrébb” a tőlünk nyugatabbra lévő országok.
    Viszont az is igaz, hogy ezt az oktatóknak kellene kezdeményezni mert ez sem történik meg. Szóval mindkét oldalról egyszerre kellene a szemlélet és módszerváltás.

  11. Szilvássy Mária mondja:

    5 éve járok egy angol társalgási klubba, csak úgy hobbiból, szintfenntartás végett.2 évünkbe került nekünk ”diákoknak”, amig el tudtuk érni az amerikai tanároknál, hogy előre adják ide a következő heti téma anyagát, hogy fel tudjunk készülni.
    Most már ez a gyakorlat, és igy könnyebb az órán is, mert rá tudunk készülni. Nekem ez nagyon bejött!

  12. torcipepe mondja:

    Talán pont ezért használjuk mi a magyarban a hallgató szót, ami mint tudjuk nem 100%-ig felel meg az angol student szónak.

  13. Tanárjelölt mondja:

    Sziasztok!

    Szerintem egy tanár feladata az, hogy felcsigázza a diákok érdeklődését az adott anyaggal kapcsolatban. Ha az, aki a pódiumon áll lelkesen és izgatottan beszél egy adott témáról az hatással lesz a ”hallgatókra” is. Sőt, ha az adott óra végén izgalmasan vezeti fel (persze csak érintőlegesen) a következő órai anyagot, akkor nagyobb az esélye annak is, h a diákok utána fognak nézni annak, amiről majd szó lesz.
    /Lehet picit lesarkitott a véleményem, de én ilyen ”egyszerűnek” látom a dolgot/

  14. Sarolta mondja:

    Én a középiskolában vettem észre, hogy a történelemtanár felolvassa a könyvet az órán. De én is tudok olvasni.
    Mi se kérdeztünk semmit, csak arra koncentráltunk, hogy bemagoljuk az anyagot.
    Olyan sok elméletet kellett bevágni, hogy nem jutott idő a beszélgetésre, a jobb megértésre.
    Szóval lehetne másképp is.

  15. Egaiasz mondja:

    Jogos a két pont ! Valóban elkeserítő, hogy a felsőoktatásban is ”dedós” módszerekkel dolgoznak. De vannak jó példák is. Egyet üdítőül elmondok: történt, hogy első éves jogász hallgatóként / nem ma volt / Magyar Állam és Jogtörténet előadást tartott x professzor. Azzal kezdte: az anyag a könyvben z oldaltól y oldalig megtalálható. Olvasni feltehetőleg mindenki tud, ezért Ö most egy kicsit, a témához kapcsolódóan ugyan, de másról beszélne… máig jól emlékszem a hallgatók meglepetésére és arra is, hogy mennyire megkönnyebbültek. Ez döfi, így kell ezt csinálni .. ez volt az általános vélemény. A tanárokon igen is nagyon sok múlik. A fiatalok pedig vevők a jóra !

  16. Ticcó mondja:

    Szia!
    Szerintem ezt még senki nem mondta el a diákoknak.Miért is olyan népszerű az a weboldal? Mert nálunk nem informálják a diákot arról, h. hogyan is készüljön fel sikeresen. Nem, vagy nem jól sikerült egy vizsgád? Hülye vagy fiam – a válasz. Pedig talán csak nem jól tanult.Ezzel kellene kezdeni az egyetemet. Elmondani a szabályokat, h. így és így kell hozzáállni ehhez az egészhez h. sikerüljön.És sokuknak az önbescsülésük szenved csorbát, pedig csak nincs mellettük egy olyan szülő, pedagógus, vagy valaki, aki felkészíti őket. Amerikában sokkal gyakorlatiasabbak az emberek. Ott nem valami hókusz-pókuszon múlik, hogy sikeres leszel-e az életben. Hanem konkrét dolgokon, amit igyekeznek mindenkinek megtanítani.
    Üdv, Timi

  17. Ancsi mondja:

    Én az egyetemen anno azért voltam a legjobb az egyik legnehezebb tárgyból, amit mindenki utált, mert annyira szimpatikus volt a tanár,hogy előre készültem mindig. Amikor magyarázta a dolgokat, én már egyik másik szinten fogtam fel,mint a többiek,észrevettem az összefüggéseket, az apróságokat.Nem utána tanultam meg, hanem előtte, az órán így már csak elmélyült a tudásom.A tanár odavolt, én lubickoltam a sikerben, a többiek csak lestek.Ráadásul úgy belém rögződött minden,hogy a vizsgára már semmit nem készültem, és simán 5-öst kaptam.(pedig a legtöbben megbuktak).

  18. Retti mondja:

    Ticcóhoz csak annyit tudnék hozzászólni, hogy sajnos a mi oktatási rendszerünk koránt sem erről szól, de gondolom sokan találkoztak már a Tanulmányi Osztály ”hatalmas segítőkészségével”.. pl a mi évfolyamunk azt sem tudja jelen esetben, hogy mikor lesz a ballagás, illetve hogy volt-e már..

  19. Gymonik mondja:

    Szerintem már az általános iskolákban is a fenti módon kellene oktatni. A gyermekem 4. osztályos, és utál suliba járni, pedig értelmes gyerek. Ott nem köti le a tanítás (a jelenlegi módszerekkel), de itthon, amikor beszélgetünk a tananyagról, és kimondja, hogy mi az, amit ért és mi az amit nem ért benne, amikor saját maga felvet olyan kérdéseket, amik a 11 éves agyában kavarognak, és válaszokat kap rá, rögtön másképp áll a tanuláshoz. Amúgy, a jelenlegi tananyag szerintem logikátlan, nem tanítják meg a gyerekeket gondolkodni. Olyan az oktatás, mintha egy számítógép programok írnánk. Betápláljuk a szabályokat, utasításokat és várjuk, hogy a gép elvégezze a feladatot mindenféle kreativitást nélkülözve, csakis a beprogramozott szabályok, adatok alapján. Hát a gyerekekkel is ezt tesszük. Pedig az ÉLET nem úgy működik, mint ahogy az oktatási rendszerünk ”készít fel rá”.

  20. Györgyi mondja:

    A tankönyveknél. Mondjuk magyarul írnák. Vagyis az idegen szavak szótárában nincs annyi idegen szó, mint egy-egy tankönyvben. Persze így biztosítva van, hogy az olvasó egy kukkot se értsen belőle.
    Az általános iskolai tananyag kész barkóba. Ki találja-e a szülő, mit akart a tanár megtanítani. A könyv a gyerek táskájában a legtöbb esetben csak nehezék. Azt az órán nem használják. Megjegyzem jobb is. Csak így a szülőnek ándungja sincs róla min kellene tudnia a csemetéjének.

  21. Noémi mondja:

    Nagyon értelmes cikk, érdekes dolgokat vet fel. A PQ4R módszer is erre alapoz: a kérdésekkel felkelteni a diákok figyelmét. Sajnos nem biztos, hogy nálunk működne a dolog, csak ha egy generációt már akár az ovitól így nevelnének, hogy értelmes, érdeklődő emberek legyenek. Ahogy Einstein mondta: ”Nem vagyok különösebben tehetséges, csak szenvedélyesen kíváncsi.” 🙂 Tapasztalatom, hogy bár a diákok sem különösebben érdeklődnek, de tanárok részéről is gyakrabb az olyan, akit inkább bosszantanak a kérdések és látszik, hogy ő is nagyon unja a banánt… Az érdekes tanítást nekik is tanítani kéne! Persze találkoztam olyannal is, amikor a diák vérig sértődött, amiért a tanár a vizsgán az ő véleményét is kikérte 🙂

  22. Noémi mondja:

    Ancsi, jövőre kipróbálom a módszeredet, le a kalappal, hogy mertél szakítani a megszokásokkal 🙂 Persze ez az előző egyetememen nem ment volna, mert ott sajna csak az a jegyzeted volt, amit órán összedobtál… Emiatt sokan néztünk fel ködös tekintettel az óra közepén, hogy mi vaaan??? Ráadásul nem strukturáltan kaptuk meg az információ áradatot, hanem ide-oda ugrált a prof 🙂 De ahogy mondani szokták: ”ezért egyetem az egyetem”

Szólj hozzá!

Te mit javasolsz ezzel kapcsolatban? Van valami kiegészítésed, megjegyzésed?
Segíts másoknak, és írd le itt!

You must be logged in to post a comment.

© 2012 – tanuljtanulni.hu

Elfoglalt, rohanó felnőtteknek segítünk tanulási céljaik gyors és fájdalommentes elérésében, és a munkaerőpiacon való boldogulásban

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás