Az egyik például az, hogy a felvételizők igyekeznek sokkoló, fura, akár megalázó sziutációkba helyezni a jelöltet.
De semmi sincs messzebb az igazságtól! Igaz, a felvételi kérdések egyáltalán nem tipikusak, ahogy a Telegraph írja. Nézd meg, Téged vajon felvennének-e!
Te képes lennél értelmesen, tartalmasan elbeszélgetni egy felvételiztetővel az alábbi kérdésekről?
Pszichológia szakra: Miért van az emberi lényeknek két szemük?
Irodalom szakra: miért tért át a felnőtt irodalomra J.K. Rowling?
Történelem szakra: a történelmi események mekkora részét sikerülne felfedezni, ha kizárólag sporttörténelmi emlékek maradtak volna fent?
Biológia szakra: Miért vannak az állatoknak csíkjaik?
Modern nyelvek szakra: vajon a költészetnek nehezen érthetőnek kell lennie?
És hogy miért ezek a fura kérdések? Mert a legjobb egyetemeken gondolkodva tanulás folyik a magolás és visszabiflázás helyett.
Az elit egyetemeknek olyan jelöltekre van szükségük, akik nem félnek használni a képzelőerejüket, és képesek a meglévő tudásuka építve új kérdéseket körbejárni és új tudást felfedezni. Fontos, hogy a jelöltek hozzászokjanak ahhoz, hogy a tanulás arról fog szólni, hogy gondolkodjanak, és nem arról, hogy tényeket és adatokat ismételgessenek.
A cél: esélyt adni a jelölteknek, hogy megmutassák, mi rejlik bennünk, és milyen potenciállal rendelkeznek.
Na, mit gondolsz? Riasztó, vagy vonzó?
Kérlek, nyomd meg a "Tetszik" gombot, és segíts terjeszteni a tanulás fontosságát!
És ha szerinted a Google-nak is illene tudnia erről, nyomj egyet a +1 gombra is!
Írta: Szalai Gabriella
tanulás-tanár és hivatásos tanuló
Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ
Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.
4 hozzászólás – Felvennének az Oxfordra?
kovács lászlóné marosi klári mondja:
Fontos,hogy ne felejtsenek el kérdezni a gyerekek.A kicsik örökös" miért"-jét kell megőrizni.,úgy ,hogy odafigyelünk rájuk,minden kérdésüket komolyan vesszük és válaszolunk rá.Aki kérdezni tud szinte már mindent tud.
Spanyolkecskemeten.hu mondja:
Nekem nagyon tetszenek a kérdések. Tényleg olyanok, mintha egy kisgyerek tette volna fel őket.
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy milyen szempontok szerint értékelik a jelentkezők válaszait? 🙂
Gabi mondja:
Az ország első magántulajdonban lévő iskolájába jártam anno, még a rendszerváltás előtt, amikor nem léteztek magániskolák. Megtehették, hogy nagyon durván válogassanak, és így nekem is ilyen kérdéseim voltak. Kettéállt a fülünk! 🙂 Később tudtuk meg a tanárainktól: nem helyes/helytelen válasz volt a döntő, hanem az, hogy mennyire GONDOLKODIK a jelölt, van-e logikája, vannak-e önálló gondolatai. Itt is ilyesmi a cél. És ahhoz, hogy egy ember gondolkodását felderítsd olyan kérdéseket kell feltenni, (1) amire nincs helyes/helytelen válasz, és/vagy amire több lehetséges válasz van, (2) amit lehetőleg még nem hallott, és amire ezért nem rutinból válaszol. Érdekes technika, érdekes téma… 🙂
Szilvi mondja:
Utólag – sok-sok évvel az egyetem után – meg kell állapítanom, hogy nem arra a szakra jutnék be a legkönnyebben, amelyiken végeztem. 🙂 Elég sokat változtam azóta, de hogy ez ebben is megnyilvánuljon… 🙂
Szólj hozzá!
Te mit javasolsz ezzel kapcsolatban? Van valami kiegészítésed, megjegyzésed?
Segíts másoknak, és írd le itt!